fredag 22. juli 2011

heklet pledd

Prosjektet for sommerturen 2011. Planen var å lage et heklet teppe på størrelse med en dyne, ca 140 * 200. Så hadde jeg en fin beregningsfeil. Og dermed blir det bare 10 cm i forkjelll mellom bredde og lengde. Jeg ble nokså skuffet selv, men heldigvis har jeg en gravid venninne som mener det er helt nydelig og at det passer perfekt til barnevognen deres. Dermed kunne jeg avsluttet prosjektet med en fin heklekant rundt, og jeg regner med det blir flittig brukt i Kristiansand til vinteren. : )


(Og så skal jeg lage et nytt liknende i den opprinnelig planlagte størrelsen, nå som de matematiske utregningene er riktige.)

2 kommentarer:

  1. Hehe!
    Sånn kan det gå...
    Da er det kjekt med gravide kvinner som kan falle pladask for fargene ;)
    Jeg syns fargene er helt fantastiske og! Du er så flink til å sett i sammen farger Åshild.

    SvarSlett
  2. Tusen takk. :) Nå er jeg gått i gang med det som forhåpentligvis blir litt større. Men har mange prosjekter på gang nå, så det blir nok ikke ferdig før til våren.

    SvarSlett