lørdag 9. juni 2012

Heklet pledd - oldemorsruteinspirert

Jeg har heklet et pledd. Utgangspunktet var at jeg ville lage et pledd av oldemorsruter, men med farge-tema. Jeg ville gjøre det litt lettere og lysere. Og jeg ville spare meg for en del arbeid med å feste tråder. Dermed kom jeg fram til at rutene måtte være ensfarget. Et annet grep for å gjøre det mindre "tungt", var å jakte på et litt søtere mønster enn oldemorsrutene. Jeg prøvde ulike sammensetninger, men endte opp med noe jeg trodde jeg laget selv - helt til jeg fant oppskriften i en gammel håndarbeidsbok. Hehe. :) Sammenheklingen og kanten rundt er helt og holdent min egen oppfinnelse. Jeg er ganske fornøyd. Den er bygget på elementer i rutene. De to mørkeste fargene gjorde pleddet litt tungt likevel, men-men... :)
(Mobilbilder, så de er dessverre uskarpe.)
 
 

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar